Slikfirmaet Carletti er kommet i modvind efter en række influencerkampagner for Big Ben-karamellerne. Flere unge influencers har nemlig i deres reklamer for de traditionsrige Big Ben-karameller opfordret til at “pifte karamellerne op” i forbindelse med 9. klassernes sidste skoledag. De deler blandt andet “hacks” som at fryse dem ned og udhule karamellerne for at fylde dem med hvidløgspulver, paprika eller chili, så de yngre elever på skolen får sig en overraskelse, når de åbner karamellerne.

I dette afsnit af Den Perfekte Shitstorm giver William Atak sit syn på sagen. Sammen med journalist Julie Fristed kommer han ind på etisk og ansvarlig reklame, influencermarketing, manglende shitstormberedskab og meget mere.

Shitstormen kort fortalt

Den 17. maj afholder 9.klasserne landet over den traditionsrige 9. klasses-afslutning. I den anledning har slikfirmaet Carletti, som står bag de velkendte Big Ben-karameller, indgået en række samarbejdsaftaler med influencers. I reklamevideoerne deler influencerne tips og tricks til, hvordan man kan spice karamellerne op. De opfordrer blandt andet til at fryse karamellerne eller udhule dem for at kunne fylde dem med hvidløgspulver, paprika eller chili.

Influencerkampagnen fra Carletti har vakt opsigt og fået mange mennesker op i det røde felt. Både pressen og brugere på Reddit, Facebook og Trustpilot udtrykker harme. Carletti selv har lagt sig fladt ned.

Lyt med til Den Perfekte Shitstorm her på siden eller på Apple Podcasts, Spotify og Google Podcasts.