Shitstormen mod auktionshuset Lauritz.com har været massiv i en længere periode. Historier om manglende og forsinkede betalinger og dårlige kundeanmeldelser har rullet. Men i denne uge nåede kritikken og den langvarige shitstorm et nyt niveau. Forbrugerrådet Tænk har nemlig råbt vagt i gebyr og advarer nu forbrugerne mod at benytte Lauritz.com. Shitstormekspert William Atak og journalist Julie Fristed tager de kommunikationsfaglige briller på og taler om forbrugernes magt og håndtering af en langvarig shitstorm, der omfatter både massiv negativ medieomtale og en regn af dårlige anmeldelser.

Shitstormen kort fortalt

Auktionshuset Lauritz.com har længe haft svært ved at betale deres sælgere penge for de solgte varer. På grund af den manglende købelyst og forbrugskrisen i Europa har Lauritz.com været nødt til at skyde deres frister for udbetalinger. Men mediedækning og negative anmeldelser på Trustpilot tegner et billede af, at flere kunder oplever yderligere forsinkelser, og flere står efter flere måneder stadig uden deres penge. I midten af maj gik forbrugerombudsmanden ind i sagen, og den 31. maj gik Forbrugerrådet Tænk ud med en advarsel til forbrugerne. De fraråder nemlig nu folk at sælge igennem Lauritz.com. Det har resulteret i yderligere klageregn på Trustpilot, hvor der på bare ét døgn er kommet omkring 20 negative anmeldelser.

Lyt med til Den Perfekte Shitstorm her på siden eller på Apple Podcasts, Spotify og Google Podcasts.