Normalt kaster Julie Fristed Hansen og William Atak sig over en aktuel og spændende shitstorm, men i dette særafsnit går de et spadestik dybere. De ser nemlig på shitstormberedskabet – noget som William Atak i næsten alle tidligere afsnit af Den Perfekte Shitstorm snakker om og påpeger vigtigheden af. Ifølge William Atak er det nemlig afgørende at have et shitstormberedskab – uanset om man er en lille virksomhed, stor virksomhed eller er en person i offentlighedens interesse. Men hvad ligger der i et shitstormberedskab? Hvordan griber man det an? Og hvordan aktiverer man shitstormberedskabet i shitstormens forskellige faser?
Det kan du blive klogere på i det 21. afsnit af Den Perfekte Shitstorm
Kort om shitstormberedskab
Et shitstormberedskab handler grundlæggende om at have en plan for, hvordan man håndterer kritik. Man forbereder sig på, hvornår man skal udtale sig, og hvornår man skal tie stille, og det gøres klart, hvem der udtaler sig, og hvem der ikke gør. En del af shitstormberedskabet er ligeledes træning i mediehåndtering og kommunikation samt forberedelse på mulige kritikpunkter. Det centrale i et shitstormberedskab er derfor:
- Forberedelse
- Kritikdokument
- Træning
Dette er fundamentet for håndteringen af en shitstorm.
I afsnittet giver William Atak sine bedste råd til opbygning af et shitstormberedskab samt aktiveringen af det i shitstormens forskellige faser.